Dagbog som metode

Dagbog som metode Dagbogen kan defineres som en “intimgenre” der bl.a. kan bruges til at fastholde dagligdags hændelser og oplevelser som man ellers let glemmer og til at formulere personlige refleksioner, som både begivenheder og følelser medfører (Agger 2016). Disse egenskaber gør også dagbogen relevant som forskningsmetode. Når den bruges som forskningsmetode har dagbogen som […]

Log ind for at læse videre.
Reference

Agger, Gunhild (2016). “I krig og kærlighed – genrer i 1864“. I: Toft Hansen, Kim (red.). 1864: tv-serien, historien, kritikken. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag

Alaszewski, Andy (2006). Using Diaries for Social Research. London/Thousand Oaks, Calif.: Sage.

Bryman, Alan (2012). Social research methods. Oxford: Oxford University Press. 4. udg. [1. udg. 2001]

Fisher, Kimberley & Layte, Richard (2004). “Measuring work-life balance using time diary data”. Electronic International Journal of Time Use Research, 1 (1), s. 1-13. Tilgængelig fra <http://www.eijtur.org/pdf/volumes/eIJTUR-1-1.pdf> [Set 05.04.2016]

Gauntlett, David & Hill, Annette (1999). TV Living: Television, Culture and Everyday Life. Film. Milton Park / New York: Routledge.

Gaver, William W.; Boucher, Andrew; Pennington, Sarah & Walker, Brendan (2004). “Cultural probes and the value of uncertainty”. Interactions, 11 (5), s. 53-56. Tilgængelig fra <http://research.gold.ac.uk/4720/> [Set 05.04.2016]

Hargittai, Eszter & Karr, Chris (2009). “WAT RU DOIN? Studying the Thumb Generation Using Text Messaging”. I: Hargittai, Eszter (red.). Research Confidential. Solutions to Problems Most Social Scientists Pretend They Never Have.. Ann Arbor, Mich.: The University of Michigan Press, s. 192-216

Larson, Reed & Csikszentmihalyi, Mihaly (1983). “The experience sampling method”. New Directions for Methodology of Social Behavioral Science, 15, s. 41-56

Markham, Tim & Couldry, Nick (2007). “Tracking the Reflexivity of the (Dis) Engaged Citizen Some Methodological Reflections”. Qualitative Inquiry, 13 (5), s. 675-695

Schultz, Don E.; Block, Martin P. & Custer, Stephen J. (1978). “A Comparative Study of Radio Audience Measurement Methodology”. Journal of Advertising, 7 (2), s. 14-22. Tilgængelig fra <http://www.jstor.org/stable/4188172 > [Set 05.04.2016]

Sheridan, Joanna; Chamberlain, Kerry & Dupuis, Ann (2011). “Timelining: visualizing experience”. Qualitative Research, 11 (5), s. 552–569. doi:10.1177/1468794111413235

Ørmen, Jacob & Thorhauge, Anne Mette (2015). “Smartphone log data in a qualitative perspective”.Mobile Media & Communication, doi: 2050157914565845