Bestseller

Bestseller I sine analyser af det litterære felt har Pierre Bourdieu (1993) gjort opmærksom på, hvordan litterær værdi og økonomisk værdi forholder sig omvendt proportionalt i feltets diskurser. Den populære litteratur og bestsellerne er ofte blevet betragtet med foragt af den kulturelle elite, der i en kulturel distinktion har italesat den gode smag som uafhængig […]

Log ind for at læse videre.
Forfatter Hans Jørn Nielsen
Emneredaktør Birger Langkjær
Reference

Bestseller and Blockbuster Culture(2013). Temanummer af Academic Quarter, vol. 7, December 2013

Bloom, Clive (2002). Bestsellers: Popular Fiction since 1900. New York: Palgrave Macmillan [2. rev. udg.2002]

Bourdieu, Pierre (1993). The field of cultural production. Essays on art and literature. Udg. med indl. af Randall Johnson. New York: Columbia University Press / Cambrigde: Polity

Jenkins, Henry (2006). Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. New York University Press [Opdateret med nyt efterord, 2008]

Schiffrin, André (2000). The business of books: how international conglomerates took over publishing and changed the way we read. Verso [Sv. overs. 2000. No. overs. 2001. Da. overs. 2002]

Schiffrin, André (2000). Förlag utan förläggare. Overs. af Lillemor Ganuza Jonsson. Ordfront.

Schiffrin, André (2001). Bøker og business: hvordan internasjonale konserner har overtatt forlagsbransjen og endret våre lesevaner. Overs. af Egil Halmøy. Oslo: Aschehoug

Schiffrin, André (2002). Bogbusiness. Overs. af Brian Christensen. København: Rosinante

Sutherland, John (2007). Bestsellers. A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press