Lazarsfeld, Paul Felix

Paul Felix Lazarsfeld Selvom Paul Felix Lazarsfeld (1901-1976) har spillet en vigtig rolle for kommunikationsforskningens udvikling, betragtede han først og fremmest sig selv som matematiker, socialpsykolog og – især – sociolog. Lazarsfeld, der oprindelig var østriger, men flyttede til USA i 1932, grundlagde således i 1944 Bureau of Applied Social Research ved Columbia University. Et af Lazarsfelds […]

Log ind for at læse videre.
Forfatter Finn Frandsen
Se også Flertrinsmodel
Reference

Katz, Elihu & Lazarsfeld, Paul F. (1955). Personal Influence. The Part Played by People in the Flow of Mass Communications. (En rapport fra the Bureau of Applied Social Research, Columbia University). Glencoe, Ill.: Free Press [Genoptr. Med indl. af Elihu Katz, Piscataway, N.J.: Transactions, 2005]

Lazarsfeld, Paul F.; Berelson, Bernard & Gaudet, Hazel (1944/1948). The People’s Choice, How the Voter Makes up his Mind in a Presidential Campaign. New York: Columbia University Press. [ 2. udg 1948; 3. udg. 1968]