Bestseller

Bestseller I sine analyser af det litterære felt har Pierre Bourdieu (1993) gjort opmærksom på, hvordan litterær værdi og økonomisk værdi forholder sig omvendt proportionalt i feltets diskurser. Den populære litteratur og bestsellerne er ofte blevet betragtet med foragt af den kulturelle elite, der i en kulturel distinktion har italesat den gode smag som uafhængig […]

Resten af artiklen er skjult. Log ind for at se resten.
Forfatter Hans Jørn Nielsen
Reference

Bestseller and Blockbuster Culture(2013). Temanummer af Academic Quarter, vol. 7, December 2013

Bloom, Clive (2002). Bestsellers: Popular Fiction since 1900. New York: Palgrave Macmillan [2. rev. udg.2002]

Bourdieu, Pierre (1993). The field of cultural production. Essays on art and literature. Udg. med indl. af Randall Johnson. New York: Columbia University Press / Cambrigde: Polity

Jenkins, Henry (2006). Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. New York University Press [Opdateret med nyt efterord, 2008]

Schiffrin, André (2000). The business of books: how international conglomerates took over publishing and changed the way we read. Verso [Sv. overs. 2000. No. overs. 2001. Da. overs. 2002]

Schiffrin, André (2000). Förlag utan förläggare. Overs. af Lillemor Ganuza Jonsson. Ordfront.

Schiffrin, André (2001). Bøker og business: hvordan internasjonale konserner har overtatt forlagsbransjen og endret våre lesevaner. Overs. af Egil Halmøy. Oslo: Aschehoug

Schiffrin, André (2002). Bogbusiness. Overs. af Brian Christensen. København: Rosinante

Sutherland, John (2007). Bestsellers. A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press