Graakjær, Nicolai J. (2008). Musik i tv-reklamer – en tekstanalytisk undersøgelse. Inst. f. Kommunikation, Aalborg Universitet [Ph.d. afhandling]
Jantzen, Christian & Stigel, Jørgen (1995). Reklamen i dansk landsdækkende TV. (Rapport udarbejdet for Statsministeriets Medieudvalg). København: Statens Information
Pynt Andersen, Lars (2004). The Rhetorical Strategies of Danish TV Advertising. A study of the first fifteen years with special emphasis on genre and irony. Doctoral School of Marketing, Copenhagen Business School. [Ph.d.-afhandling]
Stigel, Jørgen (2000). “Reklamen og dens betydning for TV 2.” I: Bruun, Hanne; Frandsen, Kirsten & Søndergaard, Henrik (red.). TV 2 på skærmen. Analyser af TV 2’s programvirksomhed. København: Samfundslitteratur, s. 63-97
Stigel, Jørgen (2001a). “The Aesthetics of Danish TV Spot Commercials. A Study of Danish TV Commercials in the 1990’ies.” I: Hansen, Flemming & Yssing Hansen, Lotte (red.). Advertising in the Nordic Countries. København: Samfundslitteratur, s. 327-350
Stigel, Jørgen (2006). “Continuity og tv-reklame.” I: Hjarvard, Stig (red.). Dansk tv’s historie. København: Samfundslitteratur
Stigel, Jørgen (2008). Dansk tv-reklame og humor. (Skrifter om TV-underholdning: Flermedialitet og viden). Inst. f. Informations- og Medievidenskab, Aarhus Universitet <http://www.tvunderholdning. au.dk/publikationer/0004.pdf> (Set 17.07.13)
Stigel, Jørgen (2008b). “Humor i dansk tv-reklame. Et middel på tværs af livsstil?” I: Christensen, Christa Lykke; Frandsen, Kirsten; Laursen, Ditte & Langkjær, Birger (red.) (2008). Livsstil og forbrug som tv-underholdning. Temanr. af Mediekultur, 45, s. 65-79
Stigel, Jørgen (2010). “Tv-reklame. Humor og underholdning.” I: Bruun, Hanne & Frandsen, Kirsten (red.). Underholdende tv. Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, s. 171-198