Tail, the long

Tail, the long Betegnelse for et fordelingsmønster, hvor fx salget af bestsellere (et lille antal værker i store oplag i en kort periode) modstilles salget af et stort antal værker i små oplæg over en længere periode (den lange hale). Fordelingsmønstret er velkendt (mange bække små …), men har fået særlig forretningsmæssig betydning på internettet, […]

Log ind for at læse videre.
Emneredaktør Jesper Tække
Supplerende læsning

Brynjolfsson, Hu & Smith 2003, Anderson, Chr. 2006

Reference

Anderson, Chris (2006). The long tail. Why the future of business is selling less of more. Boston, Mass.: Hyperion [Da. overs. 2007]

Anderson, Chris (2007). Den lange hale. Om fremtidens forretningssucces: at sælge mindre af mere. Overs. af Mikael Ørting Kristiansen. København: Gyldendal

Brynjolfsson, Erik; Hu, Yu J. & Smith, Michael D. (2003). “Consumer Surplus in the Digital Economy: Estimating the Value of Increased Product Variety at Online Booksellers.” Management Science, 49 (11), s. 1580–1596