Deprecated: __autoload() is deprecated, use spl_autoload_register() instead in /var/www/clients/client1/web5/web/simplesamlphp/lib/_autoload.php on line 65
Branding - Medie- og kommunikationsleksikon

Branding

Branding Branding betyder “at brændemærke” og refererer oprindeligt til kvægfarmerens brændemærkning af sine kalve med det formål at kunne identificere sin egen kvægflok blandt de øvrige kvægflokke. Begrebet blev i 1950’erne introduceret inden for den afsætningsøkonomiske disciplin, hvor det betegner processen frem mod skabelsen af et brand (en mærkevare), hvis formål er at identificere og […]

Log ind for at læse videre.
Reference

Aaker, David A. (1996). Building Strong Brands. London: Free Press [Genoptr. 2002 og 2010]

Balmer, John M.T. & Gray, Edmund R. (2003). “Corporate Brands: what are they? What of them?” European Journal of Marketing, 37 (7/8), s. 972-997

Hatch, Mary Jo & Schultz, Majken (2003). “Bringing the Corporation into Corporate Branding.” European Journal of Marketing, 37 (7/8), s. 1041-1064

Kotler, Philip (2003). Marketing Management. 11. udg. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall [1. eur. udg. ved Philip Kotler; Kevin Lane Keller; Mairead Brady; Malcolm Goodman & Torben Hansen. London: Pearson Prentice Hall, 2009]

Schultz, Majken; Antorini, Yun Mi & Csaba, Fabian F. (2005). Corporate branding: Purpose/People/Process. København: Copenhagen Business School Press

Wipperfürth, Alex (2005). Brand Hijack: Marketing without Marketing. London/New York: Portfolio