Public service

Public service Public service-begrebet er et af de mest centrale, men samtidig også mest omdiskuterede begreber i mediepolitikken, ikke mindst i Danmark og i de øvrige skandinaviske lande, hvor der er en lang tradition for stærke offentlige radio- og tv-institutioner som DR, NRK og SVT, og hvor man siden 1980’erne har udviklet nye public service-medier […]

Log ind for at læse videre.
Supplerende læsning

Mortensen 2008a

Reference

Banke, Lars M.; Michelsen, Maiken & Rahbek, Pernille (2004). Radio- og tv-lovgivning. København: Thomson/Gad Jura

Lassen, Julie Mejse Münter (2018). DRs tv-virksomhed i forandring: Programflade, portefølje og platforme. København: Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet

Mortensen, Frands (red.) (2008a). Public service i netværkssamfundet. København: Samfundslitteratur

Mortensen, Frands (2008b). “EU og statsstøtte til public service broadcasting 1992-2005.” I: Mortensen, Frands (red.). Public service i netværkssamfundet. København: Samfundslitteratur, s. 31-66

Mouritsen, Per (2007). “Fem opfattelser af radio og fjernsyn i kampen om ‘i folkets tjeneste’”. I: Carstensen, Martin B.; Svith, Flemming & Mouritsen, Per (red.). DR og TV2 – i folkets tjeneste? Aarhus: Ajour

Syvertsen, Trine (1999). “The Many Uses of the ‘Public Service’ Concept.” Nordicom Review, 20 (1), s. 5-12

Søndergaard, Henrik (1995). Public service i dansk fjernsyn: Begreber, status og scenarier. (Rapport udarbejdet for Statsministeriets Medieudvalg). København: Statens Information

Søndergaard, Henrik (2008). “DR’s digitale strategier.” I: Mortensen, Frands (red.). Public service i netværkssamfundet. København: Samfundslitteratur, s. 31-66

Sørensen, Jannick K. (2011). The Paradox of Personalisation: Public Service Broadcasters’ Approaches to Media Personalisation Technologies. Odense: University of Southern Denmark (SDU)