Primetime

Primetime Sendetidspunkt på døgnet er et mål for den vigtighed, tv-stationerne tillægger det sendte. Alle vil gerne have et stort publikum og dermed høje seertal til flest mulige udsendelser. Chancen for at få det er afhængig af programmets karakter og målgruppe, men generelt er den størst i primetime/bedste sendetid. Definitionen på primetime varierer fra land […]

Resten af artiklen er skjult. Log ind for at se resten.
Forfatter Gunhild Agger
Reference

Hallenberger, Gerd (1998). “Derrick’s Children in the TV Supermarket. German Television Fiction in 1996.” I: Buonanno, Milly (red.). Imaginary Dreamscapes. Television Fiction in Europe. (First Report of the Eurofiction Project). Luton: University of Luton Press/John Libbey, s. 35-50

Nielsen, Aleksander P. & Halling, Janne B. (2006). “Seeradfærd og seerpræferencer.” I: Hjarvard, Stig (red.). Dansk tv’s historie. København: Samfundslitteratur

Shapiro, Mitchel (1997). “Prime time.” I: Newcomb, Horace (red.). The Encyclopedia of Television. Bd. 1-3. Chicago/London: Fitzroy Dearborn [2. udg. 2004]