Mediestorm

Mediestorm Begrebet mediestorm blev introduceret af Ove Kaj Pedersen & Peter Kjær (2000), og det defineres som et længere forløb, hvor medierne skaber en hel bølge af enkeltsager omkring det samme emne. Mediestormen udspringer af et problem, der bliver defineret via undersøgelser, rapporter eller andre former for bureaukratisk afrapportering. Typisk vil problemet, der defineres, indeholde […]

Resten af artiklen er skjult. Log ind for at se resten.
Forfatter Mark Blach-Ørsten
Reference

Elmelund-Præstekær, Christian & Wien, Charlotte (2007). Mediestormens magt. Om mediestorme på ældreområdet og deres indflydelse på ældrepolitikken. Odense: Syddansk Universitetsforlag

Laursen, Søren (2001). Vold på dagsordenen. Medierne og den politiske proces. Aarhus: Magtudredningen/Politica

Pedersen, Ove K. & Peter Kjær (2000). “De mange enkelt-sager.” I:  Pedersen, Ove K.; Kjær, Peter; Esmark Anders; Horst, Maja & Meier Carlsen, Erik (2000). Politisk journalistik. Aarhus: CFJE/Ajour, s. 221-273

Vasterman, Peter L.M. (2005). “Media Hype.” European Journal of Communication, 20 (4), s. 508-530