Viral kommunikation

Viral kommunikation Betegnelsen viral kommunikation baserer sin bærende metafor på den omstændighed, at mange kommunikative processer i hverdagen foregår på samme måde, som en sygdomsvirus spredes på: Spontant og ikke-kontrolleret, men ikke desto mindre i overensstemmelse med nogle mønstre, der stammer fra smitternes og de smittedes netværksrelationer med hinanden: Folk, der har modtaget en sjov […]

Resten af artiklen er skjult. Log ind for at se resten.
Forfatter Kim Schrøder
Reference

Beckmann, Suzanne C. & Bell, Simon (2001). Viral Marketing = Word-of-mouth marketing on the Internet? København: Saatchi & Saatchi [Forskingsrapport]

Datta, Palto R.; Chowdhury, Dababrata N. & Chakraborty, Bonya R. (2005). “Viral marketing: New form of word-of-mouth through Internet.” The Business Review, 3 (2), s. 69-75

Moseholm, Claus (2004). “Fra ‘word-of-mouth’ til ‘word-of- mouse’.” Markedsføring 2004/4

Moseholm, Claus (2005). “Giv dem noget at snakke om.” Markedsføring 2005/1

Sepstrup, Preben (2006). Tilrettelæggelse af information – kommunikations- og kampagneplanlægning. 3. udg. Aarhus: Academica [4. udg. = Sepstrup & Fruensgaard Øe, 2010]

Sepstrup, Preben & Fruensgaard Øe, Pernille (2010). Tilrettelæggelse af information – kommunikations- og kampagneplanlægning. 4. udg. Aarhus: Academica