Offentlig kommunikation

Offentlig kommunikation Offentlig kommunikation er offentlige aktørers kommunikation med borgerne eller andre offentlige aktører. I Danmark er der tale om aktører inden for kommuner såvel som inden for regioner og stat (ministerier, institutioner, nævn og styrelser). I henhold til Doris Graber (2003) og James L. Garnett (1997) fungerer offentlig kommunikation grundlæggende på samme måde som […]

Resten af artiklen er skjult. Log ind for at se resten.
Forfatter Christa Thomsen
Supplerende læsning

Kavaratzis 2004, Pandey & Garnett 2006, Pedersen, K., Ravn Olesen & Langer  2006, Wakeman 2012, Lund 2009

Reference

Frandsen, Finn m.fl. (2005). Den kommunikerende kommune. Danske kommuner under forandring. København: Børsens Forlag

Garnett, James L. (1997). “Administrative Communication: Domain, Threats, and Legitimacy.” I: Garnett, James L. & Kouzmin, Alexander (red.). Handbook of Administrative Communication. Boca Raton, Fla.: CRC Press/New York: Marcel Dekker, s. 1-20

Graber, Doris A. (2003). The Power of Communication. Managing Information in Public Organizations. Washington, DC: CQ Press

Kavaratzis, Michalis (2004). “From city marketing to city branding. Towards a theoretical framework for developing city brands.” Place Branding, 1 (1), s. 58-73

Pandey, Sanday K. & Garnett, James L. (2006). “Exploring Public Sector Communication Performance: Testing a Model and Drawing Implications.” Public Administration Review. January/February, s. 37-51

Pedersen, Karsten (2003). Offentlig kommunikation – i teori og praksis. København: Handelshøjskolens Forlag

Pedersen, Karsten; Ravn Olesen, Birgitte & Langer, Roy (red.) (2006). Offentlig kommunikation i spagat. København: Handelshøjskolens Forlag

Wakeman, Simon (2012). “Public sector public relations.” I: Theaker, Alison (red.). The Public Relations Handbook. 4. udg. Abingdon / New York: Routledge, s. 331-353 [1. udg. 2001, 2. udg. 2004, 3. udg. 2008]