Medieplan

Medieplan En medieplan er en oversigt over et implementeringsforløb, der opridser, hvordan en kommunikations- eller kampagneplan skal formidles til de definerede målgrupper via forskellige medieplatforme. Det primære formål er at afklare og definere den sekvens og frekvens, som ens kommunikative budskab skal have, for at opnå størst mulig effekt (Naik & Raman 2003). Når man taler […]

Resten af artiklen er skjult. Log ind for at se resten.
Supplerende læsning

Gulbrandsen & Just 2016

Reference

De Pelsmacker, Patrick; Geuens, Maggie & Van Den Bergh, Joeri (2013). Marketing Communications, A European Perspective. 5. udg. Harlow: Pearson Education [1. udg. 2001]

Grønholdt, Lars; Hansen, Flemming & Bech Christensen, Lars (red.) (2006). Markedskommunikation. Metoder og modeller i mediaplanlægning og reklamestyring. Bd. 1-2. 2. udg. København: Samfundslitteratur [1. udg. 2001]

Gulbrandsen, Ib Tunby & Just, Sine N. (2016). Strategizing Communication. Theory and Practice. København: Samfundslitteratur

Naik, Prasad A. & Raman, Kalyan (2003). “Understanding the impact of synergy in multimedia communications.” Journal of Marketing Research, 40, s. 375-88

Voorveld, Hilde A.M.; Neijens, Peter C. & Smit, Edith G. (2011). “Opening the Black Box: Understanding Cross-media Effects.” Journal of Marketing Communications, 17(2), s. 69-85