Markedskommunikation

Markedskommunikation Markedskommunikation kan overordnet defineres som virksomheders og organisationers strategisk planlagte kommunikation med markedet med henblik på at øge salg eller skabe opmærksomhed omkring organisationen eller dens produkter/servicer. Inden for afsætningsøkonomiens klassiske marketing-mix, dvs. de fire P’er: Produkt, Pris, Placering og Promotion, som tilsammen udgør de væsentligste elementer i en markedsføringsproces, repræsenterer markedskommunikationen det fjerde […]

Resten af artiklen er skjult. Log ind for at se resten.
Reference

Duncan, Tom & Caywood, Clarke (1996). “The Concept, Process, and Evolution of Integrated Marketing Communication.” I: Thorson, Esther & Moore, Jeri (red.). Integrated Communication. Synergy of Persuasive Voices. Mahwah, N.J.: Lawrence Erlbaum

Fill, Chris (2005). Marketing Communications. Engagement, Strategies and Practice. 4. udg. Harlow: Pearson Education

Kliatchko, Jerry (2005). “Towards a New Definition of Integrated Marketing Communications (IMC).” International Journal of Advertising, 24 (1), s. 7-34

Kotler, Philip (2003). Marketing Management. 11. udg. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall [1. eur. udg. ved Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Mairead Brady, Malcolm Goodman & Torben Hansen. London: Pearson Prentice Hall, 2009]