Interaktive medier

Interaktive medier Medier, der tillader synkron eller nærsynkron kommunikation mellem to eller flere kommunikationsparter. Begrebet bruges hovedsagelig i forbindelse med digitale medier, hvor en person kan interagere med et digitalt indhold, med et digitalt medies funktionelle arkitektur eller med en eller flere andre personer. De tre former kan forekomme samtidig, som det fx ofte er […]

Resten af artiklen er skjult. Log ind for at se resten.
Supplerende læsning

Jensen, J.F. 1999, Finnemann 2005, Bruhn Jensen 2005a

Reference

Bruhn Jensen, Klaus (red.) (2005a). Interface://Culture – The World Wide Web as Political Resource and Aesthetic Form. København: Samfundslitteratur

Finnemann, Niels Ole (2005). Internettet i mediehistorisk perspektiv. København: Samfundslitteratur

Jensen, Jens F. (red.) (1999). Internet. World Wide Web. Netværks-kommunik@tion. Om netmedier, netkulturer, beboede 3D virtuelle verdener og meget mere ... (FISK-serien, 4). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag

Jensen, Jens F. & Toscan, Cathy (red.) (1999). Interactive Television. TV of the Future or the Future of TV? (Media & cultural studies, 1). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag