Journalistiske fødekæde, den

Den journalistiske fødekæde Dette økologiske perspektiv på nyhedsformidling blev introduceret i 1999 gennem kombination af indholdsanalyser, deltagende observation og receptionsanalyser (Brink Lund 2000). Senere er aspekter ved den journalistiske fødekæde blevet kortlagt gennem specialundersøgelser hvert år i uge 46 med mere afgrænsede problemstillinger. Desuden er det heldækkende forskningsdesign gentaget i 2008 (Brink Lund, Willig & […]

Resten af artiklen er skjult. Log ind for at se resten.
Forfatter Anker Brink Lund
Supplerende læsning

Dimmick 2003, Brink Lund 2002, Schudson 2003

Reference

Brink Lund, Anker (red.) (2000). Først med det sidste – en nyhedsuge i Danmark. Aarhus: Ajour

Brink Lund, Anker (2002). Den redigerende magt. Nyhedsinstitutionens politiske indflydelse. (Magtudredningen). Aarhus: Aarhus Universitetsforlag

Brink Lund, Anker; Willig, Ida & Blach-Ørsten, Mark (red.) (2009). Hvor kommer nyhederne fra? Den journalistiske fødekæde i Danmark før og nu. Aarhus: Ajour

Dimmick, John W. (2003). Media Competition and Coexistence. The Theory of the Niche. Mahwah, N.J.: Lawrence Erlbaum

Schudson, Michael (2003). The Sociology of News. New York: Norton