Automatiseret indhold

Automatiseret indhold Automatiseret indhold i nyhedsmedierne bliver genereret digitalt af algoritmer. Automatiseret indhold bliver ofte anvendt på områder, hvor der er meget digitalt datamateriale tilgængeligt. Det kommer blandt andet til udtryk i forbindelse med formidlingen af resultater fra sportsverdenen og børsmarkeder. Datamaterialet bliver behandlet automatisk og forbundet med præfabrikerede standardsætninger, så der bliver skabt en […]

Resten af artiklen er skjult. Log ind for at se resten.
Forfatter Arjen van Dalen
Supplerende læsning

Van Dalen 2012, Lecompte 2015, Graefe 2016

Reference

Clerwall, Christer (2014). “Enter the Robot Journalist.” Journalism Practice, 5, s. 519-531

Diakopoulos, Nicholas (2015). “Accountability in algorithmic decision making. A view from computational journalism.” ACMqueue (November-December), s. 1-24

Graefe, Andreas (2016). Guide to automated journalism. New York: Tow Center for Digital Journalism (Columbia University). [Tilgængelig på <www.gitbook.com/book/towcenter/guide-to-automated-journalism/details>]

Lecompte, Celeste (2015). “Automation in the Newsroom: How Algorithms Are Helping Reporters Expand Coverage, Engage Audiences, and Respond to Breaking News.” NiemanReports, 69 (3), s. 32-45

Van Dalen, Arjen (2012). “The algorithms behind the headlines.” Journalism Practice, (5) 6, s. 648-658

Weeks, Lin (2014). “Media Law and Copyright Implications of Automated Journalism.” Journal of Intellectual Property and Entertainment Law, 4 (1), s. 67-94