Carey, James W.

James W. Carey James W. Carey (1934-2006) var en af de mest indflydelsesrige amerikanske kommunikations-, medie- og journalistikforskere i sidste del af det 20. århundrede. Han tog en kandidatgrad i kommunikation ved University of Rhode Island, og senere fik han ansættelse som først forsker og siden leder af kommunikationsområdet på University of Illinois. I 1992 […]

Resten af artiklen er skjult. Log ind for at se resten.
Forfatter Peter Bro
Supplerende læsning

Carey 1989b, Munson & Warren 1997

Reference

Carey, James W. (red.) (1988). Media, Myth and Narrative: Television and the Press. Beverly Hills, Calif.: Sage

Carey, James W. (1989a). “A Cultural Approach to Communication.” I: Communication as Culture. Essays on Media and Society. Boston: Unwin Hyman, s. 13-36

Carey, James W. (1989b). Communication as Culture: Essays on Media and Society. Boston: Unwin Hyman. [Rev.udg. New York: Routledge 2009]

Carey, James W. (1997). “Afterword: The Culture in Question.” I: Munson, Eve Stryker & Warren, Catherine A. (red.). James Carey: A Critical Reader. Minneapolis, Minn.: University of Minnesota Press, s. 308-340

Munson, Eve Stryker & Warren, Catherine A. (1997) James Carey: A Critical Reader. Minneapolis, Minn.: University of Minnesota Press