Adgang får du gennem dit bibliotek eller ved at købe en licens: her: http://www.academicbooks.dk/medieog-kommunikationsleksikon-online-version/redaktoer-soeren-kolstrup-mfl/9788759318652

Forfatter Niels Weisberg
Supplerende læsning

Liehm 1984, Cardullo 1991, Jørholt 1993, Wood 2005, Shiel 2006

Reference

Bacon, Henry (1998). Visconti. Explorations of Beauty and Decay. Cambridge/New York: Cambridge University Press

Brunette, Peter (1987). Roberto Rossellini. Oxford/New York: Oxford University Press

Cardullo, Bert (1991). What is Neorealism? A Critical English-Language Bibliography of Italian Cinematic Neorealism. Lanham, Md.: University Press of America

Forgacs, David; Lutton, Sarah & Nowell-Smith, Geoffrey (red.) (2000). Roberto Rossellini. Magician of the Real. London: British Film Institute

Gallagher, Tag (1998). The Adventures of Roberto Rossellini. New York: Da Capo

Jørholt, Eva (1993). “I går, i dag og i morgen. Nogle overvejelser om den italienske neorealisme og dens virkelighedsrepræsentation.” I: Jerslev, Anne (red.).Visse tendenser i Filmvidenskaben. Festskrift til Martin Drouzy. (Sekvens. Filmvidenskabelig Årbog 1993). Inst. f. Film- og Medievidenskab, Københavns Universitet, s. 27-60

Liehm, Mira (1984). Passion and Defiance. Film in Italy from 1942 to the Present. Berkeley, Calif.: University of California Press

Nowell-Smith, Geoffrey (2003). Luchino Visconti. 3. udg. London: British Film Institute

Rundsten, Madeline (2006). Visconti i fjor – i Venedig. København: Millennium

Shiel, Mark (2006). Italian Neorealism. Rebuilding the Cinematic City. London: Wallflower

Thompson, Kristin & Bordwell, David (1994/2009). Film History. An Introduction. Boston: McGraw-Hill. [2. udg. 2002; 3. udg. 2009]

Wood, Mary P. (2005). Italian Cinema. Oxford: Berg

Zavattini, Cesare (1952). “Alcune idee sul cinema.” La rivista del cinema Italiano. December. [Da. overs. 1965]

Zavattini, Cesare (1965). “Nogle ideer om filmkunsten.” I: Monty, Ib & Piil, Morten (red.) (1965). Se – det er film. En antologi af filmessays, bd. 2. København: Det Danske Filmmuseum/Fremad, s. 9-23]