Gratisaviser

Gratisaviser Den ‘moderne’ gratisavis blev først introduceret i den svenske hovedstad Stockholm i 1995 og blev siden udbredt over hele verden på blot et årti. I dens storhedstid havde gratisaviser et samlet oplag på omkring 42 mio. eksemplarer, fordelt på 270 titler i næsten 60 lande. I flere lande var størstedelen af alle trykte aviser […]

Resten af artiklen er skjult. Log ind for at se resten.
Supplerende læsning

Bakker 2013

Reference

Bakker, Piet (2002). “Free Daily Newspapers; Business Models and Strategies.” International Journal on Media Management, 4 (3), s. 180-187

Bakker, Piet (2007). “Free daily journalism – anything new?” Journalistica, 4, s. 22-32

Bakker, Piet (2013). “The life cycle of a free newspaper business model in newspaper-rich markets.” Journalistica, 1, s. 33-51

Wadbring, Ingela (2007). “The Role of Free Dailies in a Segregated Society.” Nordicom Review, 28, s. 135-147